دیجیتال مارکتینگ در بابل | دیجیتال مارکتینگ امروزه به یکی از مهمترین روشهای توسعه کسبوکارها تبدیل شده است. امروزه، با افزایش استفاده از اینترنت و شبکههای اجتماعی، روشهای سنتی بازاریابی جای خود را به روشهای دیجیتال دادهاند.
گروه دیجیتال مارکتینگ روناکینو
هر روزی که میگذرد، شاهد رشد بیشتر کسب و کارهای آنلاین هستیم. شرایط سخت اقتصادی و اجتماعی، مردم را به سمت کسب و کارهای آنلاین و عرصه دیجیتال آورده است. هر روزی که میگذرد، باید بیشتر به معنی دیجیتال مارکتینگ فکر کرد. اگر ۱۰ سال پیش به شخصی میگفتند که تا چند سال آینده یک فروشگاه ساعت با تنها ۵ میلیون سرمایه میتواند ماهی ۲۰ میلیون درآمد داشته باشد، قطعا تعجب میکرد و میخندید. هیچ فردی فکرش را هم نمیکرد که کل آینده کسب و کار به یک گوشی همراه ختم شود!
یکی از نکات مهمی که باید همواره به آن توجه داشت این است که جامعه بهسرعت در حال تغییر است. این تغییرات قطعا در حوزه بیزینس هم رخ میدهد. وقتی از تغییرات کسب و کارهای نوپا صحبت میکنیم، باید حتما درباره واژه بازاریابی دیجیتال بیشتر فکر کنیم. پس تا اینجا به این نتیجه رسیدیم که رشد کسب و کارها و سبک بازاریابی آنها، دستخوش یکسری تغییرات شده است.
دیجیتال مارکتینگ شامل تمام فعالیتهای بازاریابی میشود که از طریق بستری به نام اینترنت صورت میپذیرد. مشاغل از کانالهای دیجیتال مانند موتورهای جستجو، شبکههای اجتماعی، ایمیل و سایر وبسایتها برای ارتباط با مشتریان فعلی و احتمالی خود استفاده میکنند.
بازاریابی دیجیتال یا Digital Marketing رویکردی از بازاریابی است که با استفاده از کانالهای دیجیتال و از طریق دستگاههای دیجیتال مثل موبایل، تبلت و کامپیوتر، به مخاطبان دسترسی پیدا میکند.
نقش دیجیتال مارکتینگ در یک کسب و کار چیست؟
در حالی که بازاریابی سنتی ممکن است از طریق تبلیغات چاپی، ارتباطات تلفنی یا بازاریابی فیزیکی همچنان وجود داشته باشد، دیجیتال مارکتینگ همان طور که اشاره شد میتواند به صورت الکترونیکی و آنلاین کار کند. بدین معنی که فرصتهای بسیار بیشتری برای برندها جهت دسترسی به مشتریان وجود دارد که شامل ایمیل، ویدیو، شبکههای اجتماعی و موتورهای جستجو میشود.
در این مرحله، آشنایی با رشته دیجیتال مارکتینگ برای بیزینس شما و آگاهی از برند بسیار حیاتی است. به نظر میآید که امروزه تمامی برندهای دنیا حداقل یک وبسایت را دارند و اگر این طور نباشد، حداقل در شبکههای اجتماعی حضور دارند یا دارای یک استراتژی تبلیغاتی دیجیتال هستند. امروزه محتوای دیجیتال و بازاریابی انقدر رایج شدهاند که مشتریان به این شیوه به عنوان راهی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برندها هستند و انتظار آنها را میکشند.
در نتیجه تمام این صحبتها، برای داشتن توان رقابتی به عنوان یک صاحب بیزینس، باید حداقل یک سری از جنبههای دیجیتال مارکتینگ را در آغوش بگیرید. از آن جایی که دیجیتال مارکتینگ آپشنها و استراتژیهای بسیار زیادی دارد، میتوانید نوآوری بیشتری به خرج داده و تاکتیکهای بازاریابی مختلفی را با بودجه مشخص امتحان کنید.
با دیجیتال مارکتینگ همچنین میتوانید از ابزارهایی مانند Analytics Dashboard برای نظارت بر موفقیت و نرخ بازگشت سرمایه کمپینهای خود بیشتر از کاری که میتوانید با تبلیغات سنتی محتوا مانند بیلبوردها یا تبلیغات چاپی، بدست آورید.
چرا دیجیتال مارکتینگ ؟
فرقی نمیکند یک سوپرمارکت کوچک محلی هستید یا کارخانهٔ بزرگ محصولات صنعتی! مطمئن باشید هم رقبایی در دنیای دیجیتال دارید و هم راههایی برای جذب مشتری از این طریق برای شما وجود دارد.
خب چرا اینقدر با اطمینان حرف میزنیم؟ کافی است نگاهی به آمار بیندازیم. در سال ۲۰۲۴، ۵/۳۵ میلیارد نفر از جمعیت جهان از اینترنت استفاده میکنند.
همین سایت آمار کاربران ایرانی اینترنت را هم ارائه کرده است: در سال ۲۰۲۳، ۶۹/۸۳ میلیون نفر معادل ۷۸/۶ درصد از جمعیت کشور!
طبق گزارش بازاریابی دیجیتال ایران در سال ۱۴۰۱، مردم ایران بهطور متوسط ۱۶۹ دقیقه در روز از اینترنت استفاده میکنند. از طرفی، ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت سیار هم طی ۷ سال اخیر ۳ برابر شده است.
نقش دیجیتال مارکتینگ در یک کسب و کار چیست؟
در حالی که بازاریابی سنتی ممکن است از طریق تبلیغات چاپی، ارتباطات تلفنی یا بازاریابی فیزیکی همچنان وجود داشته باشد، دیجیتال مارکتینگ همان طور که اشاره شد میتواند به صورت الکترونیکی و آنلاین کار کند. بدین معنی که فرصتهای بسیار بیشتری برای برندها جهت دسترسی به مشتریان وجود دارد که شامل ایمیل، ویدیو، شبکههای اجتماعی و موتورهای جستجو میشود.
به نظر میآید که امروزه تمامی برندهای دنیا حداقل یک وبسایت را دارند و اگر این طور نباشد، حداقل در شبکههای اجتماعی حضور دارند یا دارای یک استراتژی تبلیغاتی دیجیتال هستند. امروزه محتوای دیجیتال و بازاریابی انقدر رایج شدهاند که مشتریان به این شیوه به عنوان راهی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برندها هستند و انتظار آنها را میکشند.
در نتیجه تمام این صحبتها، برای داشتن توان رقابتی به عنوان یک صاحب بیزینس، باید حداقل یک سری از جنبههای دیجیتال مارکتینگ را در آغوش بگیرید. از آن جایی که دیجیتال مارکتینگ آپشنها و استراتژیهای بسیار زیادی دارد، میتوانید نوآوری بیشتری به خرج داده و تاکتیکهای بازاریابی مختلفی را با بودجه مشخص امتحان کنید.
دیجیتال مارکتینگ فرصتهای بسیاری را برای کسبوکارها فراهم میکند تا به بازارهای جدید دست پیدا کنند و فروش خود را افزایش دهند. اگر کسبوکار شما هنوز از روشهای دیجیتال مارکتینگ استفاده نکرده است، همین امروز اقدام کنید تا در رقابت باقی بمانید!
شماره تماس :
09925290557
پست الکترونیک : ronakino.ir@gmail.com
آدرس : بابل خیابان تختی (خیابان استادیوم) نبش حر 2 ساختمان آراد طبقه 3 واحد 34
دیدگاه خود را بنویسید